توان برپایی تمدن حقیقی در دنیا را داریم / اجرای عدالت بسیار مشکل است / پیگیر حل مشکلات دانشگاه آزاد هستیم
احمدی نژاد با تاکید بر این که ما قادریم تمدن حقیقی را در دنیا برپا کنیم، گفت: خداوند به لطف و برکت انقلاب اسلامی این استعداد و فرصت را در اختیار ما قرار داده و ما می‌توانیم با استفاده از آن به قله‌های توسعه و پیشرفت دست یابیم.

 دکتر محمود احمدی‌ نژاد، رئیس جمهور کشورمان که شب گذشته و در جمع منتخبین استان یزد سخن می گفت، اظهار داشت: این استان علمای دینی موثری داشته و دارد و از اندیشمندان و فرهیختگان فراوانی نیز برخوردار است که باید با همدلی و وحدت برای توسعه و پیشرفت کشور کوشش کنند؛ وظیفه دولت نیز در این روند حمایت است که ما به وظیفه خود عمل می‌کنیم.

وی استان یزد را استانی منحصر به فرد خواند و افزود: این استان برای پرورش بسیاری از محصولات پربها بستر مناسبی است و مهم‌ تراز طبیعت منطقه، مردم سخت کوش آن است که سرمایه واقعی یزد محسوب می‌شوند. در سراسر استان یزد می‌توان مهندسی واقعی را دید؛ به عنوان مثال شبکه قنوات یزد یکی از بهترین شیوه ها برای بهره ‌برداری از طبیعت، متناسب با منابع این استان است.

رییس جمهور با تاکید بر این که ما قادر هستیم تمدن حقیقی را در دنیا برپا کنیم، گفت: خداوند به لطف و برکت انقلاب اسلامی این استعداد و فرصت را در اختیار ما قرار داده و ما می‌توانیم با استفاده از این فرصت به قله‌های توسعه و پیشرفت دست یابیم؛ البته منحنی توسعه و پیشرفت ملت ما سیر صعودی دارد اما با تلاش و برنامه‌ریزی بهتر می‌توان شیب آن را تندتر کرد.

احمدی نژاد ادامه داد: اگر ما خودمان را باور کنیم آن ویژگی که در وجود پدران مان بود که با استفاده از طبیعت به بهترین نحو نیازهای خود را بر طرف کنند امروز هم خواهیم توانست با استفاده از فن آوری‌های نوین به بهترین شکل از طبیعت بهره بجوییم که کانون این خلاقیت استان یزد است.

وی با اشاره به برخی سخنان درخصوص  نسبت دادن آتش پرستی به ایرانیان باستان و زرتشت به بهانه رسم سنتی چهارشنبه سوری، گفت: این موارد، درست نیست و معتقدم در تاریخ چند هزار ساله ملت ما نشانه ‌ای از شرک دیده نمی‌شود و ایرانیان باستان و همچنین زرتشت، موحد بوده‌اند.

رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به اظهارات نمایندگان اقشار مختلف و منتخبان استان یزد در مورد چگونگی اجرای عدالت در کشور اظهار داشت: عدالت، در تعریف آسان اما در اجرا بسیار مشکل است؛ اما ما به قدر توان خود برای اجرای عدالت تلاش می‌کنیم.

احمدی نژاد به نمایندگان صنعتگران، معلمان و دانشگاهیان نیز در خصوص حل مشکلات آنها وعده داد و تاکید کرد که حل این مشکلات در دستور کار دولت قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود و در پاسخ به نماینده دانشجویان با تاکید بر این که دانشجو باید زنده و فعال باشد درباره رسیدگی به وضعیت دانشگاه آزاد، گفت: مشکلات در دانشگاه آزاد زیاد است و ما برای حل آنها در حال پیگیری هستیم.

رییس جمهور با تاکید بر این که اصلاحات درست در مواقعی با موانع سنگین مواجه است، گفت: بعضی وقت‌ها به این نتیجه می‌رسیم که اگر در پیگیری موضوعی دست نگه نداریم به کلیت قضیه لطمه وارد می‌شود.

پیش از سخنان ریاست جمهور برخی از منتخبین استان یزد به نمایندگی از اهالی صنف خود سخنرانی کردند.

رییس جمهور کشورمان در بیست و ششمین سفر استانی خود روز چهارشنبه وارد استان یزد شد که طبق برنامه‌های اعلام شده این سفر سه روز به طول خواهد انجامید.

يزد فردا _ مهر
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا